6 korzyści z pozycjonowania strony www

W dzisiejszym świecie pełnym technologii, każdy, kto kiedykolwiek posiadał stronę internetową, doskonale wie, że systematyczne docieranie do jak największej ilości użytkowników równa się sukcesowi i (potencjalnym) zyskom. Tylko w taki sposób można pozyskać nowych klientów i sprawić, aby nasza marka stała się rozpoznawalna. Jednak aby klienci do nas trafili, muszą nas najpierw odnaleźć, a niezliczona ilość innych stron internetowych z pewnością temu nie sprzyja. Pomóc może w tej sytuacji pozycjonowanie swojej witryny w wyszukiwarkach internetowych.

1. Większy ruch na stronie.
Pozycjonowanie jako działanie zmierzające do jak najwyższego uplasowania danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania wpływa bezpośrednio na zwiększoną liczbę odwiedzin witryny. Prowadząc, nawet hobbystycznie prywatnego bloga, zawsze miło jest widzieć, jak liczba jego odwiedzin rośnie a użytkownicy chętnie wchodzą w interakcje i komentują zamieszczone treści i artykuły.

2. Pozyskiwanie nowych klientów
Łatwość w odnalezieniu strony w Internecie przekłada się automatycznie na możliwość dotarcia do większej liczby nowych odbiorców poszukujących towarów bądź usług, jakie może im zaoferować nasza firma. Jeśli dodamy do tego dobrze określoną grupę docelową naszego przedsiębiorstwa, mamy już całkiem spore szanse na sukces.

3. Wzrost sprzedaży internetowej
Większy ruch na stronie, przyciągnięcie nowych klientów ma swoje odbicie we wzroście sprzedaży produktów. Dotyczy to przede wszystkim działalności sklepów internetowych. Minęły już czasy, gdzie stworzenie nowego sklepu internetowego z dużą ilością produktów już samo w sobie było sukcesem, wydarzeniem i momentalnie gwarantowało dużą ilość wejść na stronę www. Przy obecnej ilości sklepów online w sieci niemożliwością jest, by klient trafił akurat do naszego, jeśli mu tego nie pokażemy, czyli nie wypozycjonujemy się.

4. Wiarygodność firmy
W momencie, gdy odbiorca dostrzega wysoką pozycję firmy w wynikach wyszukiwania oraz widzi na jej stronie zwiększoną statystykę odwiedzin wzrasta w nim uczucie zaufania do świadczonych przez firmę usług.

5. Rozpoznawalność
Strona internetowa, pojawiając się często w pierwszych wynikach wyszukiwania, staje się dla odbiorcy rozpoznawalną oraz pewną marką. Użytkownik zapamiętuje jej znaki rozpoznawcze – nazwę, logo, dzięki czemu kolejnym razem może ją bez problemu odnaleźć. Tego nie da nam nawet najlepiej stworzony brand, bez pozycjonowania!

6. Rentowność
Pozycjonowanie jako rodzaj e-marketingu jest specyficzną formą promocji danej strony w Internecie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy jest jednak o wiele tańsza i przez to bardziej opłacalna, bo bardziej osiągalna, nawet dla młodych, małych firm, które dopiero zaczynają “bić się” o klienta.

Nade wszystko należy pamiętać o tym, że pozycjonowanie jest procesem złożonym i wymagającym nie tylko inwestycji ale i czasu – nie wystarczy bowiem raz wypozycjonować witryny. Pozycjonowanie to ciągłe dbanie o pozycję w wyszukiwarkach, czystość kodu oraz stałe badanie grupy docelowej i jej zadowolenia z naszych usług.