Optymalizacja stron internetowych pod SEO

Każdy marzy o skutecznym wypozycjonowaniu swojej strony internetowej na pierwsze pozycje w przeglądarce.
skuteczne pozycjonowanie witryny, to odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. W przypadku mało specyficznych słów kluczowych często już sama optymalizacja przyczynia się do znacznej poprawy na wiele innych bardziej popularnych słów kluczowych.

Search Engine Optimization (SEO) czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki to szereg działań mających na celu takie przygotowanie witryny aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki z zachowaniem zasad danej wyszukiwarki.

Obecnie treści na stronie mają bardzo duże znaczenie przy optymalizacji pod kątem SEO. Coraz częściej można usłyszeć opinie, że wpływ na SEO mogą mieć także zachowania użytkowników na stronie: jak szybko z niej wychodzą, czy spędzają na niej dużo czasu. Są to czynniki bezpośrednio związane z jakością treści na stronie. Nie wystarczy więc naklepać tekstu i powielać go na wszystkich stronach czy reklamach, bo może to przynieść odwrotny skutek. Warto więc zadbać o to, żeby wypełnić stronę treściami spełniającymi określone warunki.

Jakie więc powinny być treści naniesione na stronę?
Po pierwsze: obszerne. Może się to wydawać dziwne, zwłaszcza w kontekście tego, że obecnie nikt nie lubi za dużo czytać i wgryzać się w zawiłe bloki tekstowe. O ile ludzie wolą proste, lakoniczne zdania, o tyle roboty Google… Lubią długie, treściwe treści, zawierające dużo fraz kluczowych. Dlatego też staramy się opisywać wszystkie swoje usługi czy produkty, opisujemy szczegółowo wszystkie aspekty związane z danym tematem.
Wszelkie długie bloki tekstu możemy estetycznie rozłożyć na akapity, czy listy wypunktowane, które wizualnie zachęcą użytkownika do zgłębienia treści.

po drugie: oryginalne. Czyli pamiętajmy: nie kopiujemy czyiś tekstów, nie kopiujemy opisów produktów ze stron hurtowni czy dystrybutorów. Zadajmy sobie minimum trudu, by nasze treści były “jedyne takie”

po trzecie: urozmaicone. Czyli to, o czym pisaliśmy powyżej – przy dłuższych blokach tekstów warto wykorzystać nagłówki H1-H6, a także wypunktowane listy, pogrubienia, kursywy (italiki) czy podkreślenia. To zwróci uwagę odbiorcy i sprawi że nawet bardzo długi i trudny tekst będzie o wiele bardziej czytelny i przyjazny.