Pozycjonowanie blogów

Blogi to inaczej internetowe pamiętniki, które swoje początki miały w okolicach lat 2000-2003, na swojego czasu – największym portalu zrzeszającym pasjonatów opisywania swojego życia – Obecnie blogi i blogosfera to prężnie działająca dziedzina internetowego biznesu, z którego – jeśli się tylko chce – można całkiem godnie żyć. Najwięksi blogowi wyjadacze osiągają naprawdę imponujące wartości unikalnych wejść dziennie, dzięki czemu mogą realnie wpływać na niektóre decyzje odbiorców. Dlatego nazywa się ich influencerami.

Dziś już nie wystarczy pisać o czymkolwiek – przesyt rynku jest ogromny, a siłę wybicia mają tylko ci, którzy mają coś ciekawego do opowiedzenia i którzy są gotowi na mimo wszystko ciężką pracę, wiele godzin spędzonych na analizach, projektach i na pisaniu wartościowych postów.

Kiedyś wystarczyło stworzyć swojego bloga i dodać do Google. Ruch sam się systematycznie napędzał, pocztą pantoflową, lub na gadu-gadu (ktoś pamięta pierwszy komunikator? 🙂 ) można było zgromadzić całkiem pokaźną ilość wiernych czytelników.

Z biegiem lat algorytmy wyszukiwarek stały się bardziej wymagające, utrudniając blogerom uzyskanie dobrych pozycji.

Kiedy użytkownik wpisuje w Google zapytanie i kliknie w jeden z wyników, które podrzuci mu wyszukiwarka – oczekuje konkretnych, wyczerpujących odpowiedzi, by nie musiał szukać już w innym miejscu. Pozycjonowanie wpisu na blogu zaczynamy zatem od sprawdzenia, czego szukają nasi potencjalni czytelnicy. Takie szybkie badanie rynku bywa konieczne, jeśli piszemy o popularnej tematyce.

Pamiętajmy: Dobrze wypozycjonowany blog, ma szansę na pozyskanie dużego ruchu użytkowników. Pierwszy cel początkującego blogera to właśnie zbudowanie bazy czytelników, którzy będą powracać na blog, a nawet polecać go swoim znajomym.

Pozycjonowanie trudno zamknąć w kilku prostych krokach, ponieważ to skomplikowany proces, dostosowany indywidualnie do konkretnej strony.

W przypadku każdego tekstu wyróżnić można kilka elementów, o które warto się zatroszczyć przed publikacją. Funkcjonowanie robotów indeksujących Google w dużej mierze polega na analizie poszczególnych elementów w tekście. Na ich podstawie algorytm wydaje swoistą ocenę, czy dany artykuł będzie wartościowy dla użytkownika. Optymalizując wpis, upewniamy się, że jego elementy ujęte są w odpowiednich tagach HTML, a sam tekst zachowuje przejrzystą strukturę. Duże znaczenie ma również jego długość. Zasada “im więcej, tym lepiej” nie zawsze się tutaj sprawdza, dlatego warto sprawdzić, czy nasz wpis zawiera odpowiednią liczbę słów w porównaniu do pozostałych artykułów znalezionych na dane słowo kluczowe.