Pozycjonowanie w 2019r

Wymagania dzisiejszego konsumenta są bardzo dynamiczne, skutkiem czego często się zmieniają. Rozsądny biznesmen wie, że aby osiągnąć w swojej branży sukces, musi podejmować zdecydowane działania i na bieżąco dostosowywać się do potrzeb klientów. Kluczem do szybkiego rozwoju swojej firmy jest inwestycja w wysokiej klasy SEO w 2019 roku. Aby wygrać z konkurencją, należy już wcześniej ułożyć swoją strategię i postarać się wpasować w najnowsze trendy.

 

Stosunkowo nowym wynalazkiem można nazwać polecenia głosowe, za pomocą których obsługuje się niektóre urządzenia elektroniczne z dostępem do Internetu. System jest już uznawany za standard w przypadku konsol czy telewizji, które otwierają się na usługi dostępne poprzez sieć. Czy taki stan rzeczy ma wpływ na SEO w 2019 roku? Okazuje się, że tak. Pomiędzy frazami wpisywanymi przy pomocy klawiatury a tymi, które wprowadza się własnym głosem, istnieje fundamentalna różnica. Mówiąc, nie oszczędzamy słów, dlatego zauważalna jest tendencja używania pełnych zdań, wraz z zaimkami pytającymi – „gdzie”, „kiedy”, „jak”, „co”, „który” i tak dalej. Z racji, że fenomen ten dopiero przybiera na sile, to jest to doskonała okazja, aby zyskać przewagę na rynku.

 

Zanosi się na to, że pozycjonowanie 2019 będzie związane z większą ilością regulacji. Google zapowiedziało, że portale pozbawione certyfikatów SSL, a co za tym idzie, bez zabezpieczenia przed nieautoryzowanymi działaniami na serwerze, będą w adekwatny sposób karane. Co za tym idzie? Przede wszystkim konieczność zapewnienia sobie lepszej ochrony. Już teraz certyfikat SSL uznaje się za standard, o którym powinien pomyśleć każdy dobry przedsiębiorca, dlatego jeśli takowego nie posiadamy, to ostatni dzwonek, aby nadrobić zaległości.

 

Niektórzy mówią, że nie ma czegoś takiego jak technical SEO i chodzi po prostu o poprawne tworzenie serwisów internetowych. Jest w tym ziarno prawdy, jednak spełnienie wymogów (w zasadzie dobrych praktyk) W3C nie jest absolutnie kryterium SEO. Możemy mieć do czynienia ze świetnie napisanym serwisem w JS, który jednocześnie nie będzie czytelny dla robota Google.

 

Technical SEO służy temu, aby strona była wydajna i przejrzysta dla robota, aby googlebot miał łatwy dostęp do treści witryny i rozumiał zależności między nimi. Dzięki odpowiedniemu operowaniu parametrami, wytycznymi dla robotów (robots.txt, meta robots), linkami kanonicznymi, strukturą sitemapy, budową linków wewnętrznych jesteśmy w stanie zwiększać efektywność pozycjonowania. Ma to szczególne znaczenie w 2019 r. Z roku na rok rzeczy, które wcześniej były niuansami będą coraz ważniejsze wraz z rosnącą konkurencją.

 

Dla Google głównym kosztem jest utrzymanie crawlerów i indeksu. Im więcej czasu Google traci na crawlowanie strony, im więcej bezwartościowych zasobów znajduje, tym mniejszy ma to sens i generuje koszty. Dlatego też Google decyduje się często na wykluczenie szeregu zasobów z indeksowania, mimo że nie było to naszą intencją. Zadbanie o technicznie i strukturalnie poprawną stroną to must have w 2019 r.