Linki w artykułach a SEO
Prawie nikt nie może być pewny, które techniki pozycjonowania będą pozytywnie oceniane przez przeglądarki za tydzień, miesiąc czy rok. Wytyczne Google dla webmasterów zmieniają się co jakiś czas, w dodatku nie zawsze są jasne i miejscami wydają się zbyt restrykcyjne. Wypowiedzi przedstawicieli Google, doświadczenia pozycjonerów i przykłady nienaturalnych linków podawane przez Google wskazują jakie działania są mniej, a jakie bardziej ryzykowne. Dotyczy to także linków z artykułów.
Google bez rozgłosu uaktualnił swoje wskazówki dla webmasterów dotyczące wymiany linków. Otrzymaliśmy listę kolejnych zabronionych sposobów zdobywania linków. Na liście metod które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania znalazły się: wymiana na dużą skalę linków w gościnnych wpisach, artykuły sponsorowane oraz artykuły lub notki prasowe zawierające linki ze zoptymalizowanymi słowa kluczowymi.
Przykłady linków, które naruszają wytyczne Google zawierają:
– Duża liczba artykułów sponsorowanych lub gościnnych wpisów z linkami zawierającymi wiele słów kluczowych w tekście kotwicy.
– Artykuły sponsorowane lub reklamy natywne w przypadku otrzymywania płatności za artykuły, które zawierają linki przekazujące PageRank.
– Linki ze zoptymalizowanym tekstem kotwicy w artykułach lub publikacjach prasowych rozpowszechnianych w innych witrynach.
Google także usunął następujące przykłady:
– Zamieszczanie linków do stron spamerów lub niepowiązanych witryn w celu manipulowania rankingiem PageRank.
– Linki zamieszczane w artykułach bez ładu i składu.
Przykład podjętych działań przeciwko stronie www, która głównie bazowała na artykułach sponsorowanych i linkach w nich umieszczonych to akcja ukarania Interflory w dniu 23 lutego 2013 roku. Tego dnia na Matt Cuts na Twitterze opublikował wiadomość, że artykuły sponsorowane z linkami również są złamaniem wytycznych Google.