Nowe rodzaje postów na wizytówkach Google “Moja firma”
Już od jakiegoś czasu gigant Google wprowadza co rusz to nowe zmiany i udogodnienia. Możemy się z nimi zgadzać lub nie, jedno jest pewne: idą zmiany.
Ostatnie zmiany dotyczą także wizytówek Google “Moja firma”, które stanowią fantastyczną okazję do przekazania dodatkowych informacji użytkownikom poszukującym lokalnych biznesów za pośrednictwem wyszukiwarki lub Google Maps. Od niedawna dostępne są bowiem nowe rodzaje wpisów, które jeszcze bardziej wyróżniają profil w wynikach wyszukiwania i dostarczają jeszcze szerszego spojrzenia na lokalny, szukany biznes.
O dodatkowych opcjach dowiemy się także po zalogowaniu do naszego konta i przejściu do sekcji z Google Post. Pojawią się powiadomienia o ofertach specjalnych i wpisach na temat produktów, które możemy utworzyć na naszej wizytówce.
I tak, mamy aż cztery rodzaje wpisów:
– Nowości: służa do przekazywania ogólnych informacji o prowadzonej działalności. Można dołączyć zdjęcia, wideo lub dodać przycisk call to action. Zastępują one niejako podstronę “o firmie”, patrząc na strukturę normalnej strony internetowej.
– Wydarzenie: promocja wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez firmę. Tu możemy dostrzec pewną analogię do Facebooka – sama struktura i funkcjonowanie jest bardzo podobne do wydarzeń wyświetlanych na facebookowej tablicy.
Także tutaj mamy pełen wachlarz możliwości edycji takiego wydarzenia: ustawiamy daty, godziny, możemy dodać także fotografie, filmiki lub przycisk call to action.
– Zaoferuj: posty przeznaczone do reklamowania ofert specjalnych, rabatów, wszelkich promocji czy wyprzedaży stanów magazynowych. Tutaj obowiązkowo ustawić musimy nazwę, opis oraz daty rozpoczęcia i zakończenia promocji. Możemy dodać także kody kuponów promocyjnych, czy linki prowadzące do specjalnej oferty.
– Produkt: wpis mający na celu prezentowanie produktu lub usługi. Ta forma wymaga wgrania zdjęcia/wideo, a także dodania tytułu. Opcjonalnie można wybrać cenę lub zakres cenowy.
Stworzenie wpisu zajmuje jedynie kilka minut, a przed jego publikacją można skorzystać z opcji podglądu, by sprawdzić, czy będzie dobrze wyglądać na wizytówce Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania. Ułatwia to znacznie podjęcie decyzji czy możemy w takiej formie już publikować naszą wizytówkę, czy jeszcze jednak będziemy coś zmieniać i edytować.
Google oczywiście zadbało o bardziej rozwinięte firmy i nic nie stoi na przeszkodzie, by publikować kilka typów postów jednocześnie – pojawią się one wtedy na karuzeli na wizytówce Google Moja Firma w wyszukiwarce.
Pamiętajmy jednak by na bieżąco aktualizować wpisy – Posty Google po pewnym czasie znikają z wizytówki firmy: nowości po siedmiu dniach a wydarzenia po upłynięciu daty eventu, którą ustawiliśmy.