Od czego zacząć pozycjonowanie?
Tworząc swoją nową stronę internetową chcemy oczywiście by z czasem osiągnęła ona pierwszą stronę w wyszukiwarkach Google (to, że chcemy by to nastąpiło najlepiej od razu, pomijamy, bo to nierealne… 😉 ). W zależności od branży, prowadzenie bloga/aktualności branżowych, daje nam spore możliwości jeśli chodzi o pozycjonowanie takich wpisów. Mamy na nich praktycznie pełną swobodę jeśli chodzi o to, jakie tematy zostaną na nich poruszone, dzięki czemu możemy dobierać frazy o różnym stopniu konkurencji i o różnej popularności.
W sytuacji idealnej, wystarczy odpowiedni dobór tytułu i najważniejszych fraz, które należy uwzględnić w treści, by taki njus wypozycjonował się sam. Jest to jednak “magia” dostępna tylko dla domen o ugruntowanej pozycji i dużym wskaźniku zgodności treści i nagłówków.
Dobór słów kluczowych do nowych artykułów, pisanych na firmowym blogu należy zacząć od fraz o niskim stopniu konkurencji. W miarę możliwości staramy się wybierać frazy o konkurencji nie mniejszej niż 1000 wyszukiwań miesięcznie. Ponadto, analizujemy sezonowość poszczególnych fraz.
Po wyłonieniu listy fraz grupujemy je w taki sposób, aby każdy pojedynczy tekst miał przypisanych po kilka fraz. Mogą to być różne wariacje dłuższych haseł, ich synonimy czy też podobne frazy pasujące do tego samego tematu. Warto postawić na bardziej obszerne teksty (najlepiej wzbogacone wykresami, tabelami, zdjęciami, materiałami video czy cytatami), w których łatwiej będzie uwzględnić wszystkie lub zdecydowaną większość fraz. Zaczynamy jednak od tytułu, który powinien spełniać założenia:
– powinien zawierać przynajmniej 1 spośród najbardziej konkurencyjnych i popularnych fraz; – powinien składać się z ok. 5-6 słów, które razem stworzą różne kombinacje fraz.
Przynajmniej fragmenty tytułu warto powtórzyć w nagłówkach – wszystko oczywiście z umiarem, aby tekst przede wszystkim łatwo się czytało. Na końcu szukamy powiązanych artykułów i podlinkowujemy je między sobą skupiając się na wzmocnieniu tych nowo opublikowanych i zoptymalizowanych pod kątem SEO.