Jak działa seo?

Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać.

W dużym uproszczeniu pozycjonowanie to proces składający się z ok. 200 wskaźników, które możemy podzielić na 3 różne etapy czy też zakresy działań:
– tworzenie unikalnych wartościowych treści (aby algorytmy rozumiały o czym jest dana strona internetowa)
– optymalizacja kodu źródłowego strony internetowej (aby algorytmy mogły zrozumieć co jest na danej stronie)
– dbanie o informacje na zewnątrz danej strony (tzw. profil linków)

Jeśli pragniemy, aby nasza witryna znalazła się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania musimy po prostu o nią dbać. Pamiętajmy o tym, aby klient doskonale zdawał sobie sprawę, czym się trudnimy.
Ważna zasada: nie przyjmujemy niczego za pewnik – zadbajmy o odpowiedni opis swoich usług, produktów czy samej firmy nawet jeśli wydaje nam się, że to przecież oczywiste.
To jeden z największych “zonków” jakie znajdujemy w Internecie.

Tak samo jak, zapewne nigdy nie zrobimy zakupów w sklepie internetowym, który posiada w karcie produktu tylko jedno zdjęcie i zero opisu, tak samo sceptyczna i podejrzliwa jest przeglądarka.
Choć w teorii jedno zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów niestety tak to nie działa w internecie. To właśnie dlatego agencje poszukują copywriterów, którzy mogą na zlecenie opisywać produkty czy usługi na stronie. To czasochłonna praca, która czasem polega na wynajdywaniu koła na nowo i opisywaniu czegoś 5 razy, stosując inne wyrażenia – wszystko po to by roboty indeksujące były pewne rzetelnej treści adekwatnej do prezentowanej branży.

Tu dochodzimy do terminu SEF. To pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych. SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np. słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości. SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.