Nieuczciwe nabijanie ruchu na Instagramie

Użytkownicy Instagrama od jakiegoś czasu bardzo często spotykają się z fake’owymi kontami, które generują sztuczny i nieuczciwy ruch na takich kontach.

 

Wszystko jednak do czasu – Influencerzy i marki, które korzystają z botów do poprawienia swojej popularności i zwiększenia liczby obserwujących na Instagramie, mogą mieć problemy – Firma ogłosiła bowiem wprowadzenie ważnych narzędzi.

 

Instagram przekazał na blogu, że zacznie usuwać fałszywe polubienia, dodania do obserwowanych i komentarze, dzięki uczeniu maszynowemu.

Rozwiązanie ma na celu ukrócić „nieautentyczne działania” na platformie. – Tego typu zachowania są niedobre dla społeczności, a aplikacje, które generują fałszywe polubienia, komentarze i dodawanie do obserwowanych naruszają nasze wytyczne i warunki korzystania z serwisu – czytamy na blogu Instagrama. – Dzisiejsza aktualizacja to kolejny krok w kierunku utrzymania tętniącej życiem społeczności Instagrama, w której ludzie łączą się i dzielą się przeżyciami w autentyczny sposób – informują władze społecznościówki.

 

Aplikacje generujące polubienia, komentarze i dodawanie do obserwowanych wykorzystywane są przez influencerów i marki. Użytkownicy płacą, by zwiększyć ruch na swoich kontach i potencjalnie przyciągnąć tym samych nowych odbiorców treści. Konta, w przypadku których zidentyfikowano użycie takich aplikacji otrzymają wiadomość od Instagrama. Serwis poinformuje użytkowników, że fałszywe aktywności zostały usunięte. Instagram będzie też wymagał od takich osób zmiany hasła, ponieważ dane logowania były wcześniej podawana wspomnianym aplikacjom (wymagają ich do działania).

 

Instagram zapowiadał już, że będzie walczyć z tego typu działalnością. W sierpniu pojawiła się funkcja „Informacje o tym koncie”, która chronić ma użytkowników przed podszywaniem się i spamem. Firma w 2017 roku doprowadziła do zamknięcia popularnej aplikacji Instagress, ale istnieją nowe, które zwiększają ruch na kontach: Archie, InstarocketProX czy Boostio.

 

Instagram poinformował również, że w ciągu najbliższych tygodni uruchomi dodatkowe środki, które zwalczać będą fałszywe działania na platformie.

 

Inicjatywa zwalczająca „nieautentyczne zachowania” dotyczy Instagrama, ale firma macierzysta platformy, czyli Facebook, podjęła w swojej historii kilka wysiłków w celu zwalczania podobnych działań, m.in. przed wyborami w USA w połowie kadencji. W wyniku działań zdjęć zarówno z Facebooka, jak i Instagrama konta i profile pochodzące z Iranu i Rosji, które miały rozpowszechniać fałszywe wiadomości politycznych.

 

Należy stanowczo stwierdzić, że takie działania są złe, uznawane za spam i jest to zjawisko negatywne – na pewno nie należy się nabierać na “tysiąc followersów w tydzień” – nawet najlepsza agencja nie jest w stanie takiego poziomu osiągnąć, a tym bardziej wszelkie “firmy krzak”, które same się w ten sposób ogłaszają i zachęcają do skorzystania z usług.