Po co się w ogóle pozycjonować?

To pytanie bardzo często zadają klienci, także całkiem sporych, prężnie rozwijających się, przedsiębiorstw. Niestety, cały czas, za dużo firm poprzestaje na uruchomieniu swoich firmowych witryn czy sklepów online i na tym kończy “działanie” w sieci. Mimo to, oczekują one że zyski, klienci i pozycja w przeglądarce Google zrobi się “sama”. I o ile marka, na przestrzeni lat została już zbudowana w realnym świecie, o tyle w zasadzie, można po części uznać, że tak będzie.
Jeśli jednak mamy do czynienia z nowym brandem, nowym produktem czy usługą, w zdecydowanej większości wypadków, samo zawieszenie strony www w Internecie nie wystarczy w odniesieniu sukcesu.

Firmy, które posiadają stronę internetową lub sklep online, a nie prowadzą żadnych działań marketingowych w Internecie, tracą potencjalnych klientów. Brak jakichkolwiek działań e-marketingowych jest co najmniej błędem, a już na pewno marnowaniem ogromnej szansy do rozwoju. Wielu użytkowników właśnie w Internecie szuka konkretnych usług lub produktów.
Wiele danych i statystyk, wskazuje, że Internet posiada niesamowity potencjał, który pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów. Udział Internetu w wydatkach reklamowych rośnie coraz szybciej, ponieważ w przeciwieństwie np. do TV, koszty reklamy są zdecydowanie niższe. Nawet firmy posiadające stosunkowo niewielki budżet reklamowy mogą wybrać dogodną formę reklamy w Internecie o określonym zasięgu.

Główną formą reklamy jest oczywiście pozycjonowanie w przeglądarce Google, będącej istnym gigantem w swojej branży.
Na czym więc polega pozycjonowanie stron w Google? Ogólne pojęcie “pozycjonowanie stron” możemy ująć następującą definicją: Pozycjonowanie stron (używane często zamiennie ze skrótem SEO tłum. Search Engine Optimization) to działania mające na celu zdobywanie jak najlepszych pozycji dla serwisu w wynikach naturalnych Google. Jak osiąga się wysokie pozycje w Google? W dużym uproszczeniu, zakres pozycjonowania stron możemy przedstawić w dwóch kluczowych działaniach: działania wewnętrzne (on-site) – odpowiednia optymalizacja serwisu; działania zewnętrzne (off-site) – zdobywanie wartościowych odnośników przychodzących do serwisu tzw. link building. To właśnie te dwa główne działania mają realny wpływ na poprawę pozycji serwisu w wynikach naturalnych Google.

Oczywiście bardzo ważne jest, jak się przeprowadza wszystkie te działania i procesy – ważna tu jest nie tyle sama wiedza, ale przede wszystkim doświadczenie. Dodatkowo należałoby tu wspomnieć o tym, że Google dość często przeprowadza aktualizację swojego algorytmu, co wiąże się z tym, że trzeba na bieżąco analizować i monitorować pozycjonowaną stronę – kluczowa jest tu odpowiednia i szybka reakcja na te zmiany.

Pozycjonowanie strony w Google to obecnie jedna z najbardziej efektywnych form promocji w Internecie. Olbrzymi zasięg jaki posiada wyszukiwarka Google, pozwala dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. To miedzy innymi właśnie pozycjonowanie daje ogromną szansą na zaistnieje i rozwój dla małych i średnich firm.