Pozycjonowanie lokalne – czy ma rację bytu?
Wyniki wyszukiwania Google stopniowo stają się coraz bardziej spersonalizowane. Wszystko po to, aby prezentować użytkownikom wyszukiwarki strony maksymalnie dopasowane do ich zapytań. Jednym z widocznych elementów takiej personalizacji są wyniki lokalne występujące dla wielu słów kluczowych o dużej ogólności. Jest to idealne rozwiązanie, zwiększające szanse na sukces dla mniejszych firm, które mogą dodatkowo zwiększyć swoją widoczności w wyszukiwarce. Zasady pozycjonowania lokalnego różnią się nieco od zasad „tradycyjnego” SEO – przede wszystkim w aspekcie odpowiedniej optymalizacji.
Pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, jest strategią zalecaną przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw o zasięgu typowo lokalnym (ograniczonym do danego miasta). Niemniej jednak, strategia ta sprawdzi się również w przypadku firm prowadzących biznes na terenie większej ilości miast – o ile w każdym z nich posiadać będziemy osobną siedzibę lub biuro.
Wyniki wyszukiwania Google przy domyślnych ustawieniach wyszukiwarki, od pewnego już czasu są mocno zależne od lokalizacji użytkownika dokonującego zapytania. Google automatycznie wykrywa naszą lokalizację i prezentuje część wyników, które są zmienne w zależności od naszego położenia.
Podstawowym wymogiem w pozycjonowaniu lokalnym jest posiadanie fizycznej lokalizacji firmy w mieście, na które nastawiona będzie promocja strony. Przykładowo prowadząc działalność w Krakowie powinniśmy posiadać w tym mieście siedzibę, w której regularnie przyjmujemy klientów.
Istotnym elementem budowania autorytetu domeny w pozycjonowaniu lokalnym jest utworzenie profilu firmy w usłudze Google+ lokalnie. Należy pamiętać aby wszelkie dane zawarte w profilu koniecznie pokrywały się z danymi widocznymi na naszej stronie internetowej. Wypełniając profil starajmy się wykorzystać wszystkie możliwości i podać jak najwięcej szczegółów pomocnych potencjalnym klientom naszej firmy.
Wszystkie te działania wykonujemy oczywiście dla wzmocnienia naszej pozycji w wyszukiwarce. Co jeszcze umocni pozycję naszej strony www w “oczach” Google?
– Na pewno profil firmowy na facebooku. Oczywiście regularnie aktualizowany i na bieżąco odwiedzany.
– Blog firmowy będący częścią naszej witryny. Także warto tu zadbać o regularne wpisy, zawierające odpowiednio przygotowane treści, zawierające ustalone frazy kluczowe.
– Nade wszystko, dbajmy o opinie klientów – nic tak nie uwiarygodnia firmy w oczach klientów, jak pozytywne opinie zadowolonych kontrahentów.