Remarketing – jakie może przynieść korzyści?

Remarketing to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w kontekście prowadzenia kampanii Google AdWords i możliwości, jakie w niej drzemią. Charakterystyczne dla remarketingu jest miejsce wyświetlania reklam – pojawiają się one w sieci reklamowej partnerów Google czyli po prostu na popularnych stronach internetowych i portalach takich jak YouTube, pudelek.pl, OLX, gazeta.pl, interia.pl, wp.pl, wizaz.pl, gratka.pl i… wielu, wielu innych. Trudno nie trafić na te reklamy, biorąc pod uwagę fakt, że sieć partnerów Google to największa sieć reklamowa w Polsce. Statystyki wskazują, że dociera do niej aż 92% polskich użytkowników!

Drugą charakterystyczną dla remarketingu cechą jest to, że reklamy zazwyczaj mają postać reklam graficznych – tzw. banerów. Możliwe jest także sięgnięcie np. po reklamy multimedialne czy video, jednak banery są najczęściej spotykaną formą reklam w remarketingu m.in. ze względu na koszty ich przygotowania. Oczywiście możliwy jest także remarketing oparty na reklamach tekstowych, nie wypada on jednak efektownie w porównaniu z reklamami graficznymi – po prostu nie przykuwa wzroku.

Remarketing jest jednym z narzędzi, które zrewolucjonizowało e-commerce. Dzięki niemu dotrzesz do swoich potencjalnych klientów z ofertą skrojoną idealnie na miarę ich potrzeb.

Działanie reklam śledzących jest stosunkowo proste. Rozpoczyna się od zainstalowania na stronie internetowej odpowiedniego skryptu, który zbiera informacje o odwiedzających, dodając odbiorców do listy remarketingowej i jednocześnie zapisując tzw. pliki cookies w ich przeglądarkach. Te popularne „ciasteczka” są śladami naszej internetowej aktywności. Gdy opuszczamy witrynę, jej reklama podąża za nami, wyświetlając się w innych miejscach – na kolejnych portalach, będących częścią sieci reklamowej Google, czy w mediach społecznościowych. Często irytujemy się, kiedy na ekranach naszych komputerów pojawiają się reklamy śledzące. Denerwuje nas, że w internecie pozostają ślady naszych wirtualnych podróży. Mimo wszystko – remarketing działa i przynosi korzyści.

Remarketing nie trafia w próżnię, ale dociera do konkretnego odbiorcy. Ponieważ uzyskujemy o nim ważne informacje – czego poszukiwał w internecie i w jakim momencie procesu zakupowego porzucił decyzję o kupnie produktu, przygotujemy odpowiednią reklamę. Jeśli internauta przeglądał oferty butów trekkingowych i wybrał konkretny model, ale go nie kupił, do sfinalizowania transakcji możemy zachęcić go dodatkowym rabatem albo darmową wysyłką. Reagujemy błyskawicznie – baner reklamowy wyświetla się natychmiast. Pod wpływem tego dodatkowego bodźca wielu potencjalnych klientów powraca do zakupów. Wykorzystując reklamy śledzące, do nabycia produktu.

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) polega na oferowaniu klientowi produktów uzupełniających ten, który wcześniej nabył. Jeśli kupił pierwszą część skandynawskiego kryminału, być może po czasie skusi się na kolejny tom albo inny bestseller tego samego autora. Nie dodał ich do koszyka podczas finalizowania transakcji, ponieważ nie wiedział, czy książka mu się spodoba. Po pewnym czasie jednak reklama śledząca może przekonać go do kolejnych zakupów.