Remarketing

Remarketing to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w kontekście prowadzenia kampanii Google AdWords i możliwości, jakie w niej drzemią. Charakterystyczne dla remarketingu jest miejsce wyświetlania reklam – pojawiają się one w sieci reklamowej partnerów Google czyli po prostu na popularnych stronach internetowych i portalach takich jak YouTube, pudelek.pl, OLX, Allegro itd.
Drugą charakterystyczną dla remarketingu cechą jest to, że reklamy zazwyczaj mają postać reklam graficznych – tzw. banerów. Możliwe jest także sięgnięcie np. po reklamy multimedialne czy video, jednak banery są najczęściej spotykaną formą reklam w remarketingu m.in. ze względu na koszty ich przygotowania. Oczywiście możliwy jest także remarketing oparty na reklamach tekstowych, nie wypada on jednak efektownie w porównaniu z reklamami graficznymi – po prostu nie przykuwa wzroku.

Jest to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google AdWords. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu. W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych Klientów i zwiększać sprzedaż. Zasada działania jest dość prosta: Użytkownik wchodzi na stronę internetową, Google umieszcza plik cookies w przeglądarce, że dana osoba odwiedziła stronę internetową. Następnie użytkownik opuszcza witrynę i przegląda strony będące w sieci reklamowej AdSense (obejmują serwisy każdej wielkości i dowolną tematykę). Plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam w sieci reklamowej. Użytkownik ponownie wraca na stronę i/lub dokonuje zakupu.