Skuteczne pozycjonowanie, czyli jakie?
To, czy witryna znajdzie się na głównej stronie wyszukiwania na daną frazę, uzależnione jest od czynników rankingowych Google, które indeksują witrynę i określają jej atrakcyjność dla użytkownika. Jeśli roboty indeksujące “nie widzą” strony, to istnieje niewielka szansa, że znajdzie się ona wysoko w wynikach SERP. Czynników, które wpływają na widoczność strony, jest obecnie prawie 300. Właściwa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych i znanych algorytmów to połowa sukcesu, która wpływa na skuteczne pozycjonowanie strony.
Każdy, kto chce ze swoją witryną zaistnieć w internecie, powinien na swojej stronie przeprowadzić wszelkie, niezbędne działania SEO. Z wyszukiwarki Google korzysta obecnie aż 98% użytkowników polskiego internetu. Dziennie wpisują oni setki tysięcy fraz i zapytań, które prowadzą do danych witryn. Dla branży e-commerce takie statystyki mogą przyczynić się do organicznego ruchu na stronie, który jest zdecydowanie tańszy niż wszelkie działania marketingowe zmierzające do wypromowania witryny. Trzeba jednak zadbać o to, by potencjalny klient trafił na biznes prowadzony w internecie. Skuteczne pozycjonowanie strony zależne jest od wielu czynników, ale zdecydowanie warto jest kierować się zasadami SEO.
Pozycjonowanie strony jest procesem długofalowym, widocznym nawet po kilku miesiącach od wdrożenia pierwszych procesów optymalizacyjnych. Wszelkie zmiany, zmierzające do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania, należy rozpoczynać od własnej witryny, poprzez wewnętrzny audyt. Warto także przeprowadzić analizę konkurencji, która pomaga określić nasycenie rynku w danej branży, ale też jest ona przydatna w wyciąganiu wniosku wobec działalności własnej firmy.
Przede wszystkim musimy określić zakres i cel swoich działań. Branża e-commerce może działać w szerszym regionie, ale miejscowe przedsiębiorstwa fryzjerskie czy budowlane, powinny skupić się raczej na pozycjonowaniu lokalnym. W SEO skierowanym do danej grupy odbiorców umiejscowionej w określonym mieście, przydatne będą działania nie tylko w obrębie witryny. Warto, a nawet trzeba, założyć zakładkę Google Moja Firma, która pomoże wypromować firmę lokalnie.
Jest to jeden z ważniejszych aspektów skutecznego pozycjonowania strony, bo to w końcu przez słowa kluczowe lub konkretne zapytania, użytkownik trafia przez wyszukiwarkę na daną stronę. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe, które nie tylko będą stosowane w nagłówkach, w opisie sklepu, ale też w title i description, w kategoriach oraz w ich opisach, w treściach blogowych, a także w tagach. Frazy kluczowe odnoszące się do strony głównej i podstron, muszą być wplecione w tekst naturalnie, aby były przyjazne dla robotów Google, ale także dla samego użytkownika.