Unikalne treści na stronie internetowej

Jak wiadomo treści na witrynie powinny być ciekawe, nie za długie i zachęcające do dalszego eksplorowania strony. W połączeniu z atrakcyjnymi grafikami, użytkownik ma dostęp do wysokiej jakości artykułów, a właściciel szanse na relatywnie szybkie wypozycjonowanie swojej strony www na pierwsze strony w przeglądarkach. Jeszcze do niedawna, nie było to aż tak oczywiste, obecnie, na szczęście coraz więcej właścicieli, nawet nie dużych firm zdaje się rozumieć, że posiadanie dobrze napisanych tekstów to konieczność i szansa na zbudowanie rzetelnej i stabilnej marki na rynku.

Dlaczego warto mieć unikalne treści na swojej www?
Przede wszystkim ma to wielki wpływ na użyteczność naszego serwisu dla użytkowników. Ważne są również aspekty prawne oraz poprawa wewnętrznej optymalizacji strony, przekłada się to także na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Pamiętać należy oczywiście o usługach wspierających widoczność strony dzięki Google.
Internauta, który kolejny raz trafia w sieci na podobne, lub o zgrozo – takie same treści, czuje się oszukany i raczej na pewno nie będzie chciał wracać na naszą stronę. Jeśli za to, dostarczymy mu jasnych i przejrzyście ułożonych treści, które będą rozwiązywać jego problem, lub zaspokajać potrzeby, mamy całkiem spore szanse na to, że taki użytkownik do nas niebawem wróci.

Dublicate content, to termin oznaczający nic innego jak powielone treści. Występuje często, w witrynach, których teksty zostały w całości, lub nawet częściowo skopiowane. Uwaga: może się tak także dziać w momencie, gdy jeden artykuł jest umieszczony pod wieloma linkami, na jednej domenie.
Czasem zdarza się po prostu, że jeden artykuł jest dodany w dwa zupełnie różne miejsca na naszej stronie internetowej.
Problem powielonych treści pojawia się także w przypadku filtrowania (często występujące w sklepach online wszelkiej maści) Rozwiązaniem tutaj może być zastosowanie kanonicznego adresu URL. Możemy go wykorzystać także przy filtrowaniu oraz w artykułach dostępnych pod paroma adresami. Innym sposobem jest zabezpieczenie strony przed indeksowaniem takich wyników w Google Search Console.

Warto także pamiętać o wykluczeniu stron, których absolutnie nie chcemy widzieć w indeksie i zależy nam, aby robot Google pomijał je przy przeczesywaniu naszej strony. Do tego celu warto użyć pliku robot.txt.